klok stuk

Retourneren en schade

Heb je iets bij Planningwize gekocht, maar heb je daar spijt van? De wet zegt dat jij als consument (dus niet als bedrijf) elke koop binnen 14 dagen na ontvangst mag terugdraaien en terugsturen. Zonder reden. Bij Planningwize doen we dat dus ook. Want we willen vooral dat je blij bent met de spullen die je bij ons koopt.

Heb je geen spijt, maar is je aankoop beschadigd geraakt onderweg? Dan gaan we dat natuurlijk voor je oplossen!

Retourneren

De producten die je terugstuurt, moeten wel ongebruikt, onbeschadigd en compleet zijn, en liefst verpakt in de originele verpakking.
Het uitgangspunt hierbij is dat jij als klant de producten met zorg behandelt en inspecteert zoals je dat in een winkel zou mogen doen. Daar ga je tenslotte ook niets beschadigen, blaadjes afscheuren of er bijvoorbeeld op schrijven. Het aanmelden van een retour van – een deel van – jouw bestelling kan eenvoudig hier:

Retour aanmelden

(houd de track-en-trace code van je bestelling bij de hand)

Verpak

Doe dat wat je wilt terugsturen terug in de verzendverpakking (of een eigen verpakking, als het maar goed beschermd is).
Zorg dat de verpakking goed dichtgeplakt is en plak het retourlabel dat je hebt geprint erop.

Pakket afgeven

Lever het pakket in bij het gekozen servicepunt.

Afronding van je retourzending:

Zodra de retourzending binnen is, krijg je binnen 14 dagen het geld terug van de artikelen die je hebt teruggestuurd. Mits de artikelen ongebruikt, onbeschadigd en compleet zijn. Is dat niet zo, dan zal ik je daarover berichten.

Let op: de retourkosten moet je zelf betalen, maar de verzendkosten die je eerder hebt betaald, krijg je wel terug. Retourneer je de hele bestelling, dan krijg je de totale verzendkosten terug. Anders krijg je daar een evenredig percentage van (gebaseerd op de kosten van de bestelling en je retour). Retour- en verzendkosten worden verrekend met het bedrag dat je voor je retourzending terug krijgt.


Schade

Gets. Echt, als een van mijn producten beschadigd bij je aankomt, dan baal ik net zo erg als jij! Dus dan wil ik dat zo snel mogelijk voor je oplossen. Elke bestelling wordt zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen. Maar er kan onderweg natuurlijk wel een keer iets misgaan. Dit is wat je dan doet:

Laat het mij z.s.m. weten!
Stuur mij snel even een berichtje via e-mail, waarin je de schade meldt. Liefst met een duidelijke foto, zodat ik kan zien wat er aan de hand is. Ik zal je dan laten weten hoe je de bestelling kosteloos retour kunt sturen. En ik zorg ervoor dat je zo snel mogelijk een vervangende bestelling thuis krijgt.